Massage - Beauty for You
53
page-template-default,page,page-id-53,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-4.2,vertical_menu_enabled, vertical_menu_transparency vertical_menu_transparency_on,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.4,vc_responsive

Klassieke gezichtsmassage >>
Massage decolleté en bovenarmen >>
Massage voor de benen >>
Massage voor de rug en billen >>

alleen dames:)

Uit recent onderzoek blijkt wederom dat massages een ontstekingsremmende werking hebben. Amper 10 minuutjes kan al wonderen doen voor het herstel van je lichaam. Toch bevat een massage nog heel wat andere gezondheidsvoordelen. We zetten ze even op een rijtje.

Een massage verlaagt de hoeveelheid cortisol – beter bekend als het stresshormoon – in ons lichaam. Dit resultaat in een positieve geest en een verlaagde broeddruk. Bovendien boost het de neurotransmitters serotonine, die onder andere veel invloed heeft op slaap, zelfvertrouwen en gemoedstoestand, en dopamine, belangrijk voor het ervaren van genot, blijdschap en welzijn.

Hoe verloopt de communicatie tijdens de massage?
Tijdens de massage is het de bedoeling dat je ontspannen bent en praten hoort daar eigenlijk niet bij, wel kun je aangeven als iets pijn doet of niet prettig is, maar het de bedoeling dat je jezelf ontspant en geniet van de aanraking en evt rustgevende muziek. Voor sommige dames is dat misschien even wennen. Het is echt een momentje voor jezelf, geniet daarvan!

Na de massage
Na de massage kunt je rustig bijkomen, jezelf aankleden en even een glas water drinken. Er is dan ook even tijd om wat na te praten over de massage, ruimte voor opmerkingen, vragen en eventuele aanpassingen aan de massage, die dan bij een volgende sessie meegenomen kunnen worden. Zo wordt het na een paar keer jouw massage en jouw rustpuntje van de dag. Even ontspannen en opgefrist weer verder!

Neem na de massage ook de tijd weer op gang te komen.

Water drinken voor afvoer afvalstoffen
Zorg ervoor dat je na de massage ruimschoots water drinkt om de afvoer van afvalstoffen te bevorderen.

contra-indicaties: o.a. spataderen, voetschimmel, huidinfecties. Voor elke nieuwe client verricht ik derhalve een anamnese.

5 goede redenen voor een heerlijke massage:
Laat PMS verdwijnen
Hoewel het wetenschappelijk onderzoek nog niet grootschalig is, zijn er toch al enkel bevindingen die stellen dat massages de vreselijke PMS-symptomen de das kunnen omdoen. Zeg dus maar dag aan dat opgeblazen gevoel en die moodswings.

Bestrijdt pijn
Vooral bij rug- en spierpijn zouden massages de ideale pijnstillers zijn. Uit een onderzoek uit 2011 blijkt dat pijnpatiënten die gemasseerd werden zich beduidend beter voelden en zo ook beter functioneerden. “We ondervonden dat masseren even effectief is als pijnstillers, acupunctuur, oefeningen en yoga”, stelt Dan Cherkin, hoofdonderzoeker.

Bevordert slaap
Ooit al in slaap gevallen op een massagetafel? Dan hoeft niemand je nog te overtuigen dat deze ontspannende activiteit slaap kan bevorderen. Verschillende studies hebben deze link al gelegd en wijten het aan het effect van massages op deltagolven. Deze hersengolven zijn namelijk verbonden aan diepe slaap.

Boost je immuunsysteem
Verschillende onderzoeken (hoewel klein) hebben massages al gekoppeld aan een beter functionerend afweersysteem. In 2010 bijvoorbeeld, ontdekten wetenschappers dat masseren het aantal witte bloedcellen zou verhogen. Meer ‘mankracht’ dus voor onze interne ziektebestrijders.
Bron: happynews.nl